/Paylas.io

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) son toplantısında ağırlıklı olarak yeni tip koronavirüse (Kovid19) ilişkin yayınl

2020-03-25 14:47:05.214000 | URL | haberci




Koronavirüs salgını

17:59 25.03.2020URL'yi kısaltın

__5 __5

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) son toplantısında ağırlıklı olarak yeni
tip koronavirüse (Kovid-19) ilişkin yayınları mercek altına aldı.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) tarafından yapılan açıklamaya göre,
toplantıda izleme uzmanlarının raporlarını gündemine alan Üst Kurul, 6112
sayılı Kanun
'u ihlal eden Tele1, Halk TV ve Habertürk 'e ceza
uyguladı.

Halk TV'de Ayşenur Arslan 'ın sunduğu 'Medya Mahallesi' programında
kullanılan 'Koronavirüs salgınının sorumlusunun 3. havalimanı nedeniyle
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olduğu' ve 'salgından etkilenenlerin
AK Parti seçmeni olduğu' iddiaları, Üst Kurul tarafından '
ayrımcılık ' ile ' gerçeklik ve doğruluk ilkelerini ihlal ' olarak
değerlendirildi. İlgili yayın nedeniyle Halk TV'ye üst limitten idari
yaptırım kararı
alındı.

Üst Kurul toplantısında, ayrıca Halk TV 'de yayınlanan 'Günaydın
Türkiye'
adlı programda da koronavirüsle ilgili hiçbir resmi kaynak
tarafından doğrulanmayan birtakım ifadelerin izleyiciler üzerinde korku ve
panik havası oluşturduğu kanaatine varıldığı aktarıldı.

RTÜK, TELE 1 'de yayınlanan 'Kulis' ve Habertürk'teki 'Para
Gündem'
programlarında, salgın hastalığa ilişkin, 'hiçbir otorite tarafından
teyit edilmemiş bilgilerin gerçeklik ve doğruluk ilkelerine aykırı bir şekilde
izleyiciye aktarılması' nedeniyle de her iki yayın kuruluşuna idari yaptırım
uyguladı.

Ataklı'nın sözleri yaptırım getirdi

RTÜK toplantısında televizyonlardan verilen uzaktan eğitim derslerinde
başörtülü öğretmeni eleştiren Can Ataklı 'nın yayınlarından dolayı da
programın yayımlandığı kanala ceza kesildi.

Toplantıda, Can Ataklı'nın 'Gün Başlıyor' programında, derslerde başörtülü
öğretmenlerin yer almasını 'çok yanlış ve facia ' olarak nitelemesi,
ilgili yasanın "Yayın hizmetleri ırk, dil, din, cinsiyet, sınıf,
bölge
ve mezhep farkı gözeterek toplumu kin ve düşmanlığa tahrik edemez
veya toplumda nefret duyguları oluşturamaz"
ilkesine aykırı bulunarak, Tele
1'e en üst limitten idari yaptırım ve 5 kez program durdurma cezası
verildi.

Tele1'e farklı bir ceza da Can Ataklı'nın başka bir yayınından dolayı
uygulandı.

RTÜK tarafından programında Harp Okulu 'nda gerçekleştirilen bir
töreni yorumlayan Ataklı'nın 'yanlış bilgiler vererek, argo sözcükler
kullanmak suretiyle rütbeli askerleri ve kurumları eleştiri sınırları ötesinde
aşağılayan ifadeler' kullandığı belirtilerek yaptırım uygulandı.


Devamını oku