/Paylas.io

Güneş gazetesi, Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA) ve Demirören Haber Ajansı'nın (DHA) abonelerine servis ett...

2018-09-03 18:00:34.144000 | URL | haberci




Özet (TL;DR) @ 2018-09-04T09:23:00.000Z: Güneş gazetesi, Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA) ve Demirören Haber Ajansı'nın (DHA) abonelerine servis ettiği "Yerli imkanlarla elektronik ana kart üretti" başlıklı haberin gerçeği…



Turkiye

09:23 04.09.2018(Guncellendi 09:36 04.09.2018) URL'yi kısaltın

Guneş gazetesi, Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA) ve Demiroren Haber Ajansı'nın (DHA) abonelerine servis ettiği "Yerli imkanlarla elektronik ana kart uretti" başlıklı haberin gerçeği yansıtmadığını bildirdi. Gazete, soz konusu haberlerde 'girişimci' olarak bahsedilen 18 yaşındaki Ferit Borku'nun, Çin malı urunu tanıttığını kaydetti.

Bursa'da yaşayan 18 yaşındaki Ferit Borku adlı bir girişimcinin, yaklaşık bir milyon liralık yatırım yaparak 'yerli ve milli anakart urettiği' ileri surulmuştu.

AA, İHA ve DHA'ya abone olan pek çok yayın kuruluşunda yer verilen haberde Borku'nun, devletten destek beklediği ifade edilmişti.

Bugun Guneş gazetesinde "Sahtekarlığa teşvik bekliyor" başlığıyla yayımlanan haberde, Borku'nun 'ilk yerli ve milli anakart' dediği urunun Çin malı olduğu belirtildi.

Haberde, şunlar kaydedildi:

(C) AA / Cem Öksuz

"Tek bir parçasını bile uretmediği sahte projesiyle Bursa Ulutek Teknoloji Geliştirme Bolgesi'ne girmeyi başaran Borku, kendisini deha olarak gostermenin yanı sıra utanmadan devletten hibe desteği istedi. Sozde AR-GE harcamaları için 436 bin TL'lik naylon fatura kestirdi. Hatta sozde ozgun tasarımını, gozlemci akademik heyetten onay alarak "teknolojik urun" şeklinde tescillettirmeyi bile başardı. Ancak soz konusu anakartın Çinli teknoloji devi Dianjitek firmasına ait olduğu tespit edildi. Firmanın 'ITX-K37X67 V1.4' model anakartını 3 yıl once piyasaya surduğu belirlendi. Soz konusu urun ve turevleri, Çin'in alışveriş sitesi Aliexpress'te satılıyor. Ferit Borku'nun 120 dolara temin ettiği anakart uzerinde yaptığı değişiklikler ise pleksiye kazınmış logoyla imzalar ve etrafına yerleştirdiği 5-10 liralık şerit led aydınlatması."

AA VE İHA, HABERİ YAYINDAN KALDIRDI

Guneş gazetesinin haberinin ardından AA ve İHA'nın soz konusu haberi yayından kaldırdı. Haberlerin orijinal linkinin, Google aramalarında çıktığı goruluyor.


Devamını oku